Thailand's leading publisher of caliber trade publications

Ajinomoto Indonesia Flavor Seasoning Skyrockets

Ajinomoto Indonesia Flavor Seasoning Skyrockets

Asia Food Beverage Thailand Magazine Vol. 14 No. 79

Ajinomoto Indonesia Flavor Seasoning Skyrockets

Indonesia’s flavor seasonings market is on the upturn with continuous double digits growth over the past several years. Ajinomoto Indonesia saw the opportunity and decided to invest 360 billion rupiah to expand the production of Masako, a popular chicken or beef flavor in soups and stir-fry dishes. Since its launch in 1989, Masako has been widely used and sales volume also has increased at an average of 12% every year for the past five years. With this investment, two Masako factories, including the Mojokerto and Karawang factories located in East and West Java respectively, are expected to increase their capacity by around 30% in order to meet the growing demand for flavor seasonings in Indonesia.

ตลาดเครื่องปรุงรสในประเทศอินโดนีเซียกำลังอยู่ในช่วงขาขึ้น โดยมีอัตราการเติบโตเป็นเลขสองหลักติดต่อกันมาหลายปีแล้ว อายิโนะโมะโต๊ะของประเทศอินโดนีเซียได้เล็งเห็นโอกาสทางการค้าและตัดสินใจที่จะลงทุนกว่า 360 ล้านรูเปียห์ เพื่อขยับขยายกำลังการผลิตของ มาซาโกะ ซึ่งเป็นผงปรุงรสอาหารที่ทำจากไก่หรือเนื้อสำหรับใช้ในการปรุงซุปหรืออาหารผัด เนื่องจากมาซาโกะนั้นเป็นผลิตภัณฑ์ที่ได้รับความนิยมและมีอัตราการเติบโตเพิ่มขึ้นเฉลี่ยที่ 12% ในระยะเวลา 5 ปีหลัง ด้วยการลงทุนในครั้งนี้ โรงงานทั้งสองแห่งที่ผลิตมาซาโกะ ได้แก่ โรงงาน Majokert และ Karawang ที่ตั้งอยู่ในชวาฝั่งตะวันออกและตะวันตกตามลำดับ จะเพิ่มกำลังการผลิตให้มากขึ้นกว่าก่อน 30% เพื่อที่จะรองรับความต้องการที่สูงขึ้นของผู้บริโภคในสินค้าประเภทเครื่องปรุงรสในอินโดนีเซีย


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *